搜尋此網誌

星期一, 11月 15, 2010

Best friends 最好的朋友

The English will follow by Chinese

最好的朋友到底是像什麼樣呢?曾經有人形容“最好的朋友是那些能夠分享一切的人。”不過,我認為最好的朋友是無論我們正在做什麼事,她/他可以理解,且使用任何一種方式支持我們。我不得不說我是一個很幸福的人,因為身旁有著一群支持我的人。



我有一群非常好的朋友也是我在大學教書時的同事。我們沒有相同信仰的宗教,但在我們的教育事業的觀點上有著共同的熱情。大多數人可能會認為我們一定共享同樣的想法,並且一定認同彼此。然而,我們卻常常在會議中為著不同的觀點爭辯著。我們並不會因為我們是好朋友就一定同意對方的所有意見,反而常常在會議中掙得面紅耳赤,但出了會議室後仍然是很棒的合作夥伴特別在其他人需要幫助的時候。這聽起來很奇怪,怎麼有可能和那些不同意我們意見的人成為最好的朋友。

嗯,這是一個非常好的討論問題。我可以說的是,只有在一個情況下讓我們可以保持這樣很棒且和諧的關係。這個秘密就是我們尊重別人的想法,並願意開放我們的心胸去接受那些和我們不同的聲音。另一方面,我認為最重要的關鍵是,我們有同樣的熱情和樂於奉獻最好的一部分特別是在我們對待我們的學生時。我必須說,我們每個人真的都是非常不同的和獨特的。我們用不同的方法來教書,並通過我們的知識和人生哲學來影響我們的學生,再來就是我們常常互相交流、分享並且相互學習。

兩年前,我決定離開這個團隊,為著我的夢想與更美好的未來。我的未來在上帝的手,我將會做的事情,一定是祂要我做的。但是,我從來沒有忘記這一群好朋友。作為一個好的朋友中的一份子,我知道,無論他們將面臨什麼或是處在什麼樣的環境中,他們總是會相互支持的。雖然,我已經不是團隊的一部分了,但是我總是在我的禱告中紀念他們每一個人。因為我知道,只要是我關心的任何一個人那愛我的神也關心,就像上帝祝福我保守我一樣,祂一定也會保守祝福他們。最重要的是,他們是我們系上的金鑰因為通過他們多學生的生命就能被照亮這麼。嘿,我親愛的朋友們,我愛你們。

(等我回國後,聖誕節前出來聚一聚吧!)


What would be a best friend like? Someone ever described “a best friend is who can share everything with.” However, I think that as a best friend she/he can understand whatever we are doing and support us in any kinds of way. I have to say that I am a very blessing person with a lots of supports from people who surrounding me.




There were a group of best friends who were also my colleagues in the University. We do not have the same faith in the religions but share the same passion in the perspectives of our educational career.



Most of people might think that we shared the same ideas and would agree with one another. However, we did argue all the times during our faculty meetings with different points of view. We argued, disagreed with the ideas which were not convinced us in the meetings but still work as great partners when others needs help. It sounds very strange that how can people who did not always agree with us can be our best friends.



Well, it is a really good issue to discuss with. However, there is only on one circumstance for us to maintain the great relationships. The secret is that we respect other people’s ideas and willing to open our minds for the opposites. On the other hand, I think the most important key issue would be that we had the same passion and willing to devote the best part of us to our students.

I have to say that each one of us is really different and unique. We used different methods to teach and pass our knowledge and philosophy of life to the students we meet and also learn from one another.



Two years ago, I decided to leave this team for the better vision in the future. My future is upon to God’s hand and I will do the things what HE wants me to do. However, I never forget this group of best friends. As a best friend, I know that no matter what they are facing or doing they will always be fine and support each other. Although, I am not part of the team anymore but I do always keep them in my prayers. Because of I know that whatever I cares the one who love me (God) also cares, and surely HE will bless them as HE blesses me. The most important thing is that they are the keys who can light up so many students’ lives.

Hey, my dear friends, I love you all.

沒有留言: